Minőségi informatikai megoldások

Kulcsszókutatás, konkurencia elemzés

Weboldalunk hatékony működéséhez hozzátartozik, hogy minél többen megtalálják és megismerjék az interneten. Többféle eszköz is rendelkezésünkre áll a látogatószám növelésére. Egyik ilyen eszköz a keresőoptimalizálás, amely döntő többségében a google keresőben való jó pozíció elérését jelenti. Ehhez el kell döntenünk, hogy melyek azok a szavak - kifelyezések, amelyekre szeretnénk, hogy találatként megjelenjen a weboldalunk és annak aloldalai. Az optimális működéshez több száz, nagyobb weboldalak esetén több ezer kulcsszó is szóba jöhet.

Ez a szolgáltatás a megadott paraméterek alapján összegyüjti és egy excel táblázatban átláthatóvá teszi a kulcsszavakat. Minden kulcsszóhoz megjelenítésre kerül a google rendszerében tárolt adatok, többek között, hogy mennyien keresnek erre a kulcsszóra, mekkora összegért lehet fizetett hirdetés indítani. Továbbá ha vannak használható szinonímák, azok is megjelenítésre kerülnek az excelben. Ezek az információk segítenek a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában.

Természetesen ezeket az információkat kézzel is össze lehet gyüjteni, azonban ez időigényes, hiszen egy része a weboldalunkon található, másik része pedig a google redszerében.

Új weboldal előkészületei

A weboldalunk elindításához, szükségünk van azokra a tartalmakra, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni. Ilyen tartalmak lehetnek a szöveges leírások, képek, videók, hanganyagok, stb. A média anyagokhoz cimkéket, leírásokat adhatunk, hogy egyértelműen kereshetőek legyenek. A szöveges tartalmakat érdemes már az elején úgy megfogalmazni, hogy az megfelelő legyen a keresőoptimalizálás szempontjából. A weboldalunkhoz össze tudunk gyűjteni 10 - 15 kulcsszót, melyekrő a weboldalunk tartalmilag szólni fog. Ez a szolgáltatás, a kulcsszavakból kiindulva össze tudja gyüjteni a konkurenseket, illetve a további kulcsszavakat, szinonímákat, alternatívákat.

Létező weboldal optimalizálása

A keresőoptimalizálás már működő weboldalak esetén sem egy lezárt folyamat, hiszen megjelenhetnek új tartalmak a weboldalak, létrehozhatnak konkurens weboldalakat amelyet hátráltatják a weboldal pozícióját. Időről időre a keresőoptimalizálást érdemes újra áttekinteni. Kimutathatjuk, mely kifelyezéseket milyen mértékben használjuk. Áttekinthetjük a konkurencia weboldalát és összehasonlíthatjuk a kulcsszavainkkal. Így találhatunk piaci rést, illetve optimalizálhatjuk hirdetési költségainket.

Image placeholder

Tóth Nándor

"A Járműfelhő rendszer bemutatkozó honlapjának is kivitelezője az általa készített kulcsszókutatás, Google optimalizálás ( SEO search engine optimization ) alapján és fantasztikusan kivitelezett admin felülettel."